Open post
effectieve persoonlijke ontwikkeling

Effectieve persoonlijke ontwikkeling (1)

In traditionele functioneringsgesprekken ontvangen werknemers vaak niet wat ze van hun manager verwachten. De jaarlijkse beoordelingscyclus heeft wat dat betreft zijn langste tijd gehad.

De huidige generatie werknemers wil graag dat hun manager hen helpt bij hun doelen en het prioriteren van hun acties. Zij willen niet wachten op alleen het jaarlijkse gesprek daarvoor. Hun behoefte is die van een manager die weet waar ze aan werken en die hen coacht om dat goed te doen.

En hoewel werknemers in verschillende rollen en levensfasen daar ieder andere prioriteiten in hebben, heeft Gallup onderzocht dat deze behoefte aan persoonlijke groei universeel is.

Lees verder “Effectieve persoonlijke ontwikkeling (1)”

Open post

Vijf gebreken van de beoordelingscyclus

De jaarlijkse beoordelingscyclus heeft zijn langste tijd gehad.

Bedrijven zoals Google, Netflix, Rabobank en Accenture hebben het nieuws gehaald met nieuwe manieren van beoordelen.

De huidige jaarlijkse beoordelingsgesprekken kosten veel geld en leveren vooral frustratie op aldus Kilian Wawoe.

Voordat je echter aan je beoordelingscyclus gaat sleutelen, is het echter belangrijk om te begrijpen welke specifieke elementen van je huidige beoordelingscyclus niet werken.

Lees verder “Vijf gebreken van de beoordelingscyclus”

Open post
goede exit-strategie

Wil jij ook een goede exit-strategie?

Heb jij een exit-strategie? 

Als een goede medewerker vertrekt, doet dat vaak pijn. Het kost je als bedrijf geld: aan werving & selectie, in expertise die je kwijt raakt en mogelijk ook aan klanten.

Er kan een gevoel ontstaan van: ‘Wie is de volgende? Dadelijk vertrekken anderen naar dezelfde concurrent.’ En soms vraag je je af hoe de toekomst er uitziet zonder deze goede werknemer. Je ziet dan alleen goed talent dat wegvalt in plaats van het potentieel van het team dat overblijft.

Lees verder “Wil jij ook een goede exit-strategie?”

Open post
milllennials

Millennials zijn goed voor bedrijven

Millennials en oudere werknemers verschillen minder van elkaar dan we vaak denken. Maar waarin ze anders zijn, zijn ze heel anders dan oudere werknemers. Deze verschillen gaan, nu millennials ouder worden, het bedrijfsleven veranderen.

Is dat goed? Volgens Gallup wel. Zij hebben het uitgezocht en komen tot de conclusie dat wat millennials willen goed is voor bedrijven.

Lees verder “Millennials zijn goed voor bedrijven”

Open post

Waardevol veranderen

“Waarom zou ik dingen voor anderen bedenken, als ze dat beter zelf kunnen doen?” Deze gedachte lag al aan de basis van mijn keuze voor de studie bedrijfskunde en om voor ondernemingsraden en vakbonden te werken. Later, in Suriname, vroegen indianen mij of ik geld in wilde zamelen voor een school voor hen. Mijn eerste vraag was: “Wat kunnen jullie zelf al doen?”.

Vandaag de dag probeer ik managers en ondernemers ook zover te krijgen om medewerkers meer zelf aan zet te laten zijn.

Lees verder “Waardevol veranderen”

Open post
Innoveren

Vijf tips om te innoveren als ondernemer

Wie momenteel ‘business as usual’ denkt nu het goed gaat, komt binnen een paar jaar van een koude kermis thuis. De tijden zijn veranderd. Innoveren als ondernemer blijft nodig om de concurrentie voor te blijven en aan de veranderende en steeds specifiekere vraag in de markt te voldoen.

Een van de vragen die werkgevers dan vaak stellen is: ‘Hoe kunnen we meer ondernemende en innovatieve mensen vinden?’

Lees verder “Vijf tips om te innoveren als ondernemer”

Open post

Procesverbetering met de mens centraal

Procesverbetering wordt vaak vereenzelvigd met methoden zoals Lean, TPM, Six Sigma, World Class Manufactoring, 5S en 6S. Deze methoden vormen de main stream in de procesverbetering. 

Over Appreciative Inquiry als methode om processen te verbeteren hoor je niet vaak. Dit terwijl deze methode veel potentie heeft en een goed vliegwiel biedt om duurzaam te veranderen.
Lees verder “Procesverbetering met de mens centraal”

Posts navigation

1 2 3 4 5 6
Scroll to top